söndag 8 februari 2009

Vaddå liten...


Hej igen allihopa!
Livet fortsätter och mycket händer i mitt liv just nu. Efter fyra veckor hos min nya familj så hade jag lagt på mig ca 6 kilo, så numera väger jag 15,8 kilo och kan brösta upp mig lite bättre. Att öka i vikt har också ökat mitt självförtroende, så nu kan jag springa fram till STORA hundar och sniffa dem i baken och leka lite med dem. För i tiden så var jag livrädd för dem. Jag har en jack-russel terrier kompis som heter Kayla, och när jag träffade henne för ca 2 veckor sedan så var hon lite större än mig, men NU så är jag en TASS större än henne och jag kan ge henne en match. Men hon är attans så snabb och där har jag ingen chans.

Att åka bil tycker jag nu för tiden är väldigt roligt, när jag var "liten" så var det så där, jag kunde ju då inte se ut och kunde då bli lite åksjuk. Men nu när jag ser ut så är det en helt annan femma. Baksidan är att Husse och Matte låter mig sitta där bak i bilen, men vig som man är så tar jag ett litet skutt och vips så kan jag sitta i en skön bilbarnstol. Det står på sidan att man skall väga mellan 16 och 30 kilo för att sitta i den, och det gör ju jag.
Döm om min förvåning när jag hoppade in i bilen idag, NÅGON hade monterat in ett galler mellan baksätet och lastutrymmet, GRRRR. Kan det vara husse tro, för han gillade inte när jag visade min vighet.

Att ta promenader funkar för mig ibland. Skall alla med så hänger jag på utan problem, men skall jag och Husse gå en runda, så är jag motsträvig, i alla fall de första 3 hundra metrarna. Sedan så lunkar jag på. Vad det beror på vet jag inte, men att lämna lyan kan vara lite läskigt ibland, och speciellt på kvällarna.

Det är något speciellt med sockar, jag slickar gärna på dom när de sitter på någons fötter, och i förrigår så kom husse på mig med en socka som nästan var nere. Matte lyckades se att det stack ut 1 centimeter av socken precis innan jag skulle till att svälja ner den och lyckades dra ut den. Vad hon inte visste var att det var socke nr 2, nr 1 var redan nere i magen och någon kvällsmat orkade jag inte med då. Igår morse så började jag plötsligt att ulka, och ni kommer inte att tro era ögon. Gissa vad jag spydde upp? Den socken som jag hade ätit upp. Inte sant, det var nog sista chansen för numera så ser jag inte röken av några sockar.

Igår så var jag, Husse och Vincent på stranden och sprang i klitterna. Det tycker jag är jättekul, och speciellt att jaga Vincent upp och ner för klitterna. Där så får jag också ibland hälsa på andra hundar när Husse tycker att jag uppför mig fint. Jag älskar stranden. Husse fick en bra bild på mig och Vincent så jag bad honom att lägga upp bilden på bloggen så att alla kunde se hur kul jag tycker det är.

Idag så frågade Matte om jag ville åka och hälsa på Elisabeth på Hjärtekulla och träffa syrran och alla faddrarna. Lite läskigt tänkte jag först, men självklart så skall det bli jättekul (hoppas jag) och träffa hela gänget. Matte skulle ringa imorgon och höra när vi kan komma. BALL.

För denna gången, håll till godo.

DDB Bruno

2 kommentarer:

  1. Hej på er Bruno o Bodirozas

    Vad Bruno är söt!!

    Han och Smiley måste snart leka innan Bruno växer om :) totalt!!

    Kramar från Ljungbergs och :).

    SvaraRadera
  2. Nu har jag kommenterat er blogg som ni ville! Läs vad jag skrivit på www.metrobloggen.se/bloggk

    Hälsningar,
    Småbloggskommentatorn

    SvaraRadera